::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم


تعداد بازدید : 9
نویسنده پیام
ava70
آفلاین



ارسال‌ها: 88
عضویت: 29 /9 /1401
چه چیزهایی برای بواسیر ضرر دارد[بهترین و بدترین غذاها برای هموروئید]

غذاهای کم فیبر که می توانند باعث ایجاد یا بدتر شدن یبوست و منجر به هموروئید شوند عبارتند از: شیر، پنیر، بستنی و سایر غذاهای لبنی. گوشت. غذاهای فرآوری شده مانند گوشت ساندویچ، پیتزا، غذاهای منجمد و سایر فست فودها.

rashedoon

بواسیر - چه چیزهایی برای بواسیر ضرر دارد[بهترین و بدترین غذاها برای هموروئید]

درد، حساسیت، خونریزی مقعدی و خارش شدید همراه با هموروئید اغلب علائم رایج برای همه افرادی است که به این عارضه گرفتارند.

این وریدهای متسع یا متورم در مقعد و قسمت‌های تحتانی رکتوم که به عنوان توده هم شناخته می‌شوند، در صورت عدم درمان می‌توانند لخته یا برآمده شوند و به طور بالقوه نیاز به جراحی دارند.

خوشبختانه، برخی از مواد غذایی می توانند به کاهش علائم کمک کنند و حتی در وهله اول به جلوگیری از ایجاد توده کمک می کنند.

معمولاً بعد از ابتلا به بواسیر و تلاش برای درمان آن و یا حتی بعد از درمان، در مورد سبک زندگی و رعایت رژیم غذایی مخصوص بواسیر این دو نکته را زیاد خواهید شنید:

فیبر بیشتری بخورید. “هیدراته بمانید.”

این توصیه ای است که همه در مورد هموروئید دریافت می کنند. اما واقعاً به جز این دو مورد برای صرف وعده های غذایی چه باید کرد؟ کدام مواد غذایی باعث تشدید بواسیر می شوند و مضر هستند و کدام غذاها مفید هستند؟

در ادامه خوراکی ها و مواد غذایی که به درمان بواسیر کمک می کنند و آنهایی که مضر هستند را معرفی میکنیم تا اگر به تازگی به این عارضه دچار شده اید از پیشرفت بیماری پیشگیری کنید و یا اگر در دوران نقاهت بعد از عمل بواسیر هستید، با شناخت مواد غذایی مفید و مضر برای بواسیر، برای پیشگیری از عود مجدد بواسیر رژیم غذایی خود را کنترل نمایید.

2 نوع فیبر که باید مصرف کنید

به نقل از سایت www.webmd.com

Soluble fiber dissolves in water to form a gel-like goo. (Picture what happens to oats when you mix them with water.) You want this stuff. It makes your stool soft, well-formed, and easy to pass

ترجمه متن بالا:

فیبر محلول در آب حل می شود و به شکل ژله در می آید. (تصور کنید وقتی جو دوسر را با آب مخلوط می کنید چه اتفاقی می افتد.) فیبر محلول مدفوع شما را نرم و بدون یبوست دفع را راحت می کند.

https://www.webmd.com/digestive-disorders/best-worst-foods-hemorrhoids

فیبر نامحلول همان چیزی است که مادربزرگ شما آن را “علوفه” می نامد. حل نمی شود (اگر یک تکه کرفس را در آب بیندازید، فقط همانجا می نشیند.) فیبر نامحلول کمک می کند تا همه چیز در سیستم گوارش حرکت کند و از آن خارج شود و مواد شیمیایی موجود در روده شما متعادل شود.

بسیاری از غذاهایی که «پر فیبر» هستند، هر دو نوع را دارند.

بیشتر بزرگسالان باید 21 تا 38 گرم فیبر در روز دریافت کنند، بهتر است حدود یک سوم آن محلول باشد.

دریافت یکباره فیبر بیش از حد برای درمان هموروئید یا پیشگیری از آن، می تواند باعث ایجاد گاز و نفخ شود، بنابراین اگر به آن عادت ندارید، هر بار کمی فیبر به رژیم غذایی خود اضافه کنید. همچنین باید مایعات بیشتری بنوشید تا به بدنتان در استفاده از این فیبر کمک کنید: 8 تا 10 لیوان بزرگ (حداقل نیم گالن) آب در هر روز.

مایعات

هیدراته نگه داشتن مدفوع کمک می کند مدفوع نرم تر و راحت تر دفع شود.اینکه چقدر آب باید بنوشید به سن، جنس و سطح فعالیت شما بستگی دارد. مطمئن شوید که حداقل 8 لیوان آب را در روز می نوشید.

لوبیا، عدس و آجیل

بواسیر - چه چیزهایی برای بواسیر ضرر دارد[بهترین و بدترین غذاها برای هموروئید]

فقط 1/2 فنجان از خانواده حبوبات مانند لوبیا (لوبیا چشم بلبلی- چیتی- لوبیا قرمز) برای دریافت حدود یک سوم از نیاز روزانه شما به فیبر کافیست. بین 7 تا 10 گرم فیبر (هم محلول و هم نامحلول) خواهد داشت.

20 عدد بادام حدود 3 گرم فیبر دارد. به جای استفاده از گوشت در سوپ، لوبیا را اضافه یا جایگزین کنید. همچنین می توانید از لوبیا، عدس، نخود و مغزها در سالاد استفاده کنید.

دانه ها

نان های سفید، پاستا و کراکر را مصرف نکنید به جای آن نان پخته شده با سبوس، گندم سیاه، آرد ذرت سنگی شده یا چاودار جایگزین کنید تا مقدار فیبر نامحلول دریافتی را افزایش دهید. جو پخته شده به شما فیبر محلول نیز می دهد.

به جای یک نان شیرین سفید ساده برای صبحانه، یک بسته جو دوسر فوری بخورید (با دو برابر فیبر بیشتر)

سبوس جو یا جوانه گندم را روی سالاد و سوپ بپاشید.

بهترین میوه برای درمان بواسیر + سبزیجات

سبزیجات چلیپایی شامل کلم بروکلی، گل کلم، کلم بروکسل، کلم پیچ، تربچه و شلغم هستند

در حالی که آنها عمدتاً به دلیل خواص ضد سرطانی خود شناخته شده اند، مقدار قابل توجهی از فیبر نامحلول را نیز ارائه می دهند

کنگر فرنگی مملو از فیبر است و ​​128 گرم آن حاوی حدود 7 گرم فیبر است

میوه هایی که دارای پوست نازکی هستند مثل سیب، گلابی و آلو را با پوست بخورید. این میوه ها فیبر نامحلول و همچنین ترکیباتی به نام فلاونوئیدها دارند که می توانند به کنترل خونریزی هموروئید کمک کنند.

انواع توت ها، انگور، کلم پیچ و سایر سبزی های تیره و برگ دار به طور کلی سرشار از فلاونوئیدها هستند (هرچه تازه تر، بهتر)

یک گلابی متوسط ​​تقریباً 6 گرم فیبر دارد که 22 درصد از نیاز روزانه شما به فیبر را تامین می کند. حتماً این میوه را با پوست بخورید.

سیب مانند گلابی، دارای مقدار قابل توجهی فیبر است. به عنوان مثال، یک سیب متوسط ​​تقریباً 5 گرم فیبر دارد.

از پختن زیاد سبزیجات تا حدی که رنگ آنها کمرنگ شود خودداری کنید.بهترین راه برای گنجاندن سبزیجات ریشه‌دار در رژیم غذایی، برشته کردن، بخارپز کردن، تفت دادن یا آب پز کردن آنها با پوست است.

یک وعده میوه اغلب برای حداقل 10 درصد فیبر روزانه (معمولاً 3 تا 4 گرم) مفید است. یک فنجان سبزیجات برگ دار مثل کلم بروکلی، کلم بروکسل، کدو حلوایی زمستانی یا نخود سبز 4 تا 5 گرم فیبر به شما می دهد.

برخی از سبزیجات و میوه ها دارای فیبر و مقدار زیادی آب هستند:بیش از 90٪ هندوانه، خیار، کرفس و فلفل دلمه ای عمدتاً آب است.

عادت کنید که میوه یا سبزی را به وعده های خود اضافه کنید، مانند انواع توت ها یا موز، تکه های سیب در سالاد، اسفناج در املت یا کدو سبز رنده شده در ماست.

برای میان وعده از میوه های خشک مانند انجیر، زردآلو و خرما استفاده کنید. دسرهای شیرین پخته شده را با میوه تازه (توت فرنگی خام به جای تارت توت فرنگی) جایگزین کنید.

خوردن چه چیزهایی برای بواسیر ضرر دارد

غذاهایی که فیبر کمی دارند می توانند یبوست (و در نتیجه هموروئید) را بدتر کنند، بنابراین بهتر است میزان مصرف آنها را محدود کنید:

نان سفید و نان شیرینی

شیر، پنیر و سایر لبنیات

گوشت

غذاهای سرخ شده، ادویه دار و فرآوری شده مانند غذاهای منجمد و فست فود

مکمل های آهن می توانند باعث یبوست و سایر مشکلات گوارشی شوند، بنابراین قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

الکل و نوشیدنی کافئین دار

آیا خرما برای بواسیر ضرر دارد

خیر، خرمای خشک شده و خرماهای پر فیبر نیز می توانند به درمان پرزها و کاهش علائم بواسیر کمک کنند. خرما دارای فیبر است و به تمیز کردن روده ها کمک می کند.

آیا ماست برای بواسیر ضرر دارد

محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست سرشار از لاکتوز هستند که می تواند پوست ناحیه مقعد را تحریک کند. بنابراین بهتر است در دوره درمان هموروئید مصرف آن را محدود کنید

آیا زنجبیل برای بواسیر ضرر دارد

به نقل از سایت www.pristyncare.com:

زنجبیل دارای خواص ضد حساسیت و ضد التهابی است که می تواند از بدتر شدن وضعیت توده ها جلوگیری کند.

به عنوان بخشی از درمان بواسیر، عصاره زنجبیل با انجام دو عملکرد مهم، اثربخشی خود را در درمان هموروئید ثابت کرده است. اولاً بدن را از مواد زائد به عنوان بخشی از درمان هموروئید پاک می کند و ثانیاً فعالیت ضد التهابی، ضد درد و آنتی اکسیدانی دارد.

Ginger For Piles – Effective Home Remedy

نتیجه گیری

بواسیر - چه چیزهایی برای بواسیر ضرر دارد[بهترین و بدترین غذاها برای هموروئید]

بواسیر یا هموروئید می تواند باعث درد و ناراحتی زیادی شود.در حالی که برخی غذاها ممکن است علائم شما را بدتر کنند، برخی دیگر می توانند بسیار مفید باشند.

افزایش مصرف فیبر و هیدراته ماندن با آب زیاد ممکن است به کاهش علائم کمک کند

غلات کامل، حبوبات، سبزیجات و میوه ها سرشار از فیبر هستند و به شما کمک می کند تا یبوست را کنترل نمایید.

با این حال، اگر علائم بهبود نیافت یا بدتر شد، باید به پزشک متخصص بواسیر مراجعه کنید تا با توجه به علت و علائم بیماری، بهترین نوع درمان را برای شما در نظر بگیرد.

https://rashedoon.ir/34235/%da%86%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b2%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d9%88%d8%a7%d8%b3%db%8c%d8%b1-%d8%b6%d8%b1%d8%b1-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86/

چهارشنبه 30 خرداد 1403 - 14:45
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



تازه سازي پاسخ ها
پرش :
صفحه اصلی | انجمن | ورود | عضویت | خوراک | نقشه | تماس با ما | طراح

این قالب توسط سایت روزیکس طراحی شده است و هر گونه پاک کردن لینک طراح پیگرد قانونی دارد !