::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم


تعداد بازدید : 11
نویسنده پیام
ava70
آفلاین



ارسال‌ها: 88
عضویت: 29 /9 /1401
اگر بواسیر درمان نشود چه میشود[+10 عوارض عدم درمان هموروئید]

اگر بواسیر خفیف باشد در صورتی که زود متوجه آن شده باشید، تورم و ناراحتی معمولاً در عرض چند روز از بین می رود. با این حال، گاهی اوقات، ممکن است عوارض مربوط به درمان نکردن بواسیر وجود داشته باشد.

⛔ اگر علائم بواسیر پس از یک هفته مراقبت خانگی بهبود نیافت باید برای درمان به پزشک مراجعه کنید.

بواسیر یا هموروئید چیست؟

بواسیر یا هموروئید یک مشکل شایع است که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند. التهابات دردناک در مقعد می تواند موجب خارش مقعد، سوزش مقعد و یا حتی خونریزی مقعدی شود.

بواسیر با متورم شدن سیاهرگ های مقعد در اثر فشار، یبوست و زور زدن به شکل برجستگی هایی ظاهر می شود. ممکن است دردناک باشد یا با خارش همراه باشد و گاهی اوقات خونریزی می کند. برخی از آنها خفیف هستند و ناراحتی قابل توجهی ایجاد نمی کنند. برخی دیگر بزرگ و بسیار دردناک هستند.

دو نوع هموروئید داخلی و خارجی وجود دارد:

بواسیر داخلی: در داخل راست روده ایجاد می شود و باعث مشاهده خون در مدفوع می شود

بواسیر خارجی: بواسیر همچنین می تواند در پوست بیرونی مقعد ایجاد شود و با درد و خارش همراه باشد. اگر بواسیر خارجی تحریک شود ممکن است متورم شده و خونریزی کند.

درمان خانگی بواسیر در مراحل اولیه بیماری ممکن است موثر باشد. اما در صورتی که هموروئید پیشرفت کرده باشد و گوشت اضافه مقعد ناشی از بواسیر بیرون زده باشد، باید برای درمان بواسیر و پیشگیری از عوارض درمان نکردن بواسیر، به دکتر متخصص بواسیر مراجعه نمایید. در ادامه با هم بررسی می کنیم که اگر بواسیر درمان نشود چه اتفاقی می افتد و ۱۰ مورد از عوارض آن را ذکر می کنیم:

اگر بواسیر درمان نشود چه عوارضی دارد

بواسیر خارجی، به ویژه، اگر درمان نشود می تواند به شدت دردناک باشد و نشستن، راه رفتن و حتی فعالیت های روزانه را مختل کند.

به طور کلی، هموروئید خطرناک نیست و می توان منتظر ماند و دید که آیا با درمان خانگی برطرف می شود یا خیر؟ با این حال، گاهی اوقات، عوارض مربوط به بواسیر درمان نشده مثل خطر خونریزی بیش از حد ناشی از هموروئید وجود دارد:

۱- لخته شدن خون

هموروئید ترومبوزه یک هموروئید خارجی است که در داخل آن لخته خون ایجاد می شود. این نوع هموروئید بسیار دردناک است و درد می تواند تا چند روز ادامه داشته باشد. بواسیر ترومبوز شده به شکل یک توده متورم بنفش یا آبی دیده می شود.

۲- برچسب های پوستی

با از بین رفتن لخته در بواسیر ترومبوز شده، پوست مقعد کمی شل می شود و می تواند ناراحت کننده باشد. حرکات منظم روده و پاک کردن ناحیه باعث تحریک پوست و ایجاد برچسب و مشکلات پوستی مثل اسکین تگ میشود.

۳- کم خونی

به نقل از سایت toplinemd

بواسیر اغلب در حین اجابت مزاج خونریزی می کند. اگر درمان نشود، خونریزی می تواند مکرر و شدیدتر شود. خونریزی بیش از حد می تواند منجر به کم خونی شود، وضعیتی که با کمبود گلبول های قرمز سالم مشخص می شود. کم خونی می تواند باعث خستگی، ضعف و سایر مشکلات جسمانی شود.

اگر خونریزی مقعدی دارید، باید تحت معاینه پزشک قرار بگیرید. ممکن است نشانه چیزی جدی تر از هموروئید باشد.

۴- پرولاپس شدن هموروئید

هموروئید پرولاپس در معرض خطر از دست دادن خون رسانی به دلیل فشار عضلانی است و با درد زیادی همراه است. از دست دادن جریان خون می تواند منجر به مرگ بافت ناحیه شود.

۵- ترشحات از مقعد که خون نیستند

خروج ترشحات چرکی و عفونت از مقعد که الزاماً هم خون نیستند، ممکن است باعث ایجاد بیماری های دیگری مثل فیستول مقعدی شود.

۶- ایجاد یک توده بزرگ و سفت در داخل یا اطراف مقعد

بیرون زدگی بواسیر که به شکل یک زائده و گوشت اضافه مقعدی ایجاد می شود در صورت عدم درمان بواسیر، همیشه باقی می ماند و باعث تحریک و درد هنگام اجابت مزاج خواهد شد. تنها راه برای برداشتن این زائده های بیرون زده عمل بواسیر یا جراحی با لیزر هموروئید می باشد.

۷- شقاق مقعد

تحریک مزمن و ضربه ناشی از هموروئید درمان نشده می تواند منجر به ایجاد شقاق مقعدی شود (پارگی های دردناک در پوشش مقعد) شقاق مقعدی باعث ناراحتی بیشتر می شود و می تواند منجر به خونریزی در حین حرکات روده شود.

۸- افزایش خطر ابتلا به عفونت

سال‌ها زندگی با هموروئید درمان نشده نیز ممکن است خطر عفونت را افزایش دهد زیرا می‌تواند به زخم باز تبدیل شود و عفونی شود. در نتیجه منجر به عوارض شدیدتر شده و نیاز به آنتی بیوتیک می باشد.

۹- پریشانی روانی

زندگی طولانی مدت با هموروئید درمان نشده می تواند باعث استرس عاطفی، اضطراب و افسردگی به دلیل درد مداوم، ناراحتی و خجالت شود.

۱۰- اختلال در کیفیت زندگی

درد، ناراحتی و بدتر شدن علائم می تواند به طور قابل توجهی بر کیفیت کلی زندگی فرد تاثیر بگذارد و توانایی آنها را برای شرکت در فعالیت های روزانه محدود کند و منجر به کناره گیری اجتماعی شود.

آیا بواسیر خود به خود درمان می شود؟

معمولاً به ندرت پیش می آید که بواسیر خود به خود خوب شود، اگر بواسیر درجه ۱ در مراحل اولیه باشد با کنترل یبوست و مصرف فیبر کافی می توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد. اگر پس از یک هفته با روش های خانگی علائم بواسیر بهبود پیدا نکند باید برای درمان پزشکی اقدام کنید.

درمان با لیزر بواسیر که جایگزین روش های دردناک جراحی شده بهترین گزینه برای درمان قطعی بواسیر در مدت زمان کم و بدون هیچ عوارضی می باشد.

چه مدت طول می کشد تا هموروئید بدون درمان از بین برود؟

مدت زمان مشخصی برای درمان خود به خودی هموروئید وجود ندارد. بواسیرهای کوچک ممکن است بدون هیچ درمانی ظرف چند روز از بین بروند. هموروئیدهای خارجی بزرگتر ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا بهبود یابد و باعث درد و ناراحتی زیادی شود. اگر هموروئید در عرض یک هفته برطرف نشد، بهتر است برای درمان اصولی تر اقدام کنید.

هموروئید یک بیماری شایع و قابل درمان است. نادیده گرفتن هموروئید یا تاخیر در درمان می تواند منجر به عوارض، افزایش ناراحتی و ناراحتی روانی شود. اگر علائم هموروئید را تجربه می کنید، ضروری است که به سرعت توسط پزشک متخصص معاینه شوید. مداخله زودهنگام و مدیریت مناسب باعث راحت تر شدن روند درمان و بهبودی سریع تر شود.

چهارشنبه 30 خرداد 1403 - 14:53
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



تازه سازي پاسخ ها
پرش :
صفحه اصلی | انجمن | ورود | عضویت | خوراک | نقشه | تماس با ما | طراح

این قالب توسط سایت روزیکس طراحی شده است و هر گونه پاک کردن لینک طراح پیگرد قانونی دارد !