::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم


تعداد بازدید : 362
نویسنده پیام
ava70
آفلاین



ارسال‌ها: 88
عضویت: 29 /9 /1401
بعد از عمل جراحی بواسیر چه باید کرد

بعد از عمل بواسیر چه باید کرد؟ اگر برای برداشتن هموروئید، یکی از روش های درمانی لیزر بواسیر، عمل جراحی بواسیر، هموروئیدکتومی و … را انجام داده اید، یکی از مهم ترین نکات برای بهبودی کامل بعد از عمل بواسیر، رعایت توصیه های لازم در دوران نقاهت بعد از عمل هموروئید می باشد.

در ادامه چند دستورالعمل کلی برای مراقبت مناسب در دوران نقاهت بعد از عمل هموروئید آورده شده است:

دوره نقاهت بعد از عمل بواسیر معمولاً بین یک تا شش هفته پس از جراحی به طول می‌انجامد که بستگی به گستردگی آن دارد. عوامل مختلفی می توانند زمان بهبودی را تعیین کنند، از جمله تعداد هموروئیدهای برداشته شده و اندازه آنها.

بیمارانی که در دوران نقاهت بعد از جراحی هموروئید هستند، اغلب احساس ناراحتی و درد می کنند که یک تا چهار هفته پس از جراحی ادامه می یابد. می توانید اقدامات خاصی را برای کاهش درد بعد از عمل بواسیر انجام دهید.

👈🏻 بهبودی کامل از جراحی هموروئید معمولاً حدود 4 هفته طول می کشد. پس از عمل بواسیر، درد یا ناراحتی را در ناحیه مقعد تجربه خواهید کرد. همچنین ممکن است یبوست، مشکل در دفع مدفوع و احتمالاً خونریزی مقعدی را تجربه کنید.

دوره نقاهت جراحی هموروئید

پس از انجام عمل جراحی هموروئید، بیماران متوجه میشوند که علائم آنها در اواخر هفته اول شروع به کاهش می کند، به خصوص درد هموروئیدکتومی. نشانه‌ای از اینکه بهبودی خوب پیش می‌رود این است که حرکات روده و مدفوع بعد از جراحی نرم باشد.

اگر اینطور نیست و مدفوع سفت است یا بیمار هنگام رفتن به دستشویی زور بزند، ممکن است درد زیادی احساس کند و احتمال عود مجدد بواسیر بالا می رود.

بسیاری از بیمارانی که تحت عمل جراحی هموروئید قرار گرفته‌اند، می‌توانند پس از دو تا سه هفته به سبک زندگی عادی خود بازگردند و یک هفته پس از عمل، فعالیت‌های غیر سنگین انجام دهند.

در طول دوران نقاهت عمل هموروئید، باید تمرکز بیشتری روی کنترل یبوست داشته باشید.

داروهای مسکن و ضد دردی که پزشک برای تسکین درد تجویز می کند ممکن است احتمال یبوست را افزایش دهد

بنابراین، برای جلوگیری از این اتفاق، مصرف ملین و داروی یبوست در کنار داروهای ضد درد ضروری است.علائم عفونت و ورم بعد از عمل هموروئید

تصویر: https://clinicdarman.com/wp-content/uploads/2024/06/after-hemorrhoid-surgery-min.png

علائمی که ممکن است در طول دوران نقاهت بعد از عمل بواسیر رخ دهد:

خارش مقعد: زمانی که هموروئید خارجی برداشته می شود، ممکن است خارش ایجاد شود. خارش مقعد نشانه این است که ناحیه به طور طبیعی در حال بهبود است.

خونریزی مقعد: مقداری خونریزی مقعد خفیف نیز رخ می دهد که کاملاً طبیعی است و می تواند تا دو ماه ادامه یابد. این خونریزی با حرکات روده اتفاق می افتد.

🩸 همچنین خونریزی در حین اجابت مزاج به ویژه در 48 تا 72 ساعت اول پس از عمل بواسیر شایع است. مشاهده لخته های خونی غیر طبیعی باید به پزشک اطلاع داده شود.

علائم عفونت بعد از عمل هموروئید: مانند بسیاری از روش های جراحی، همیشه احتمال عفونت وجود دارد. با توجه به اینکه مقعد ناحیه ای حساس است و مدفوع می تواند مستقیماً با ناحیه تماس پیدا کند، خطر ابتلا به عفونت افزایش می یابد.

بی اختیاری مدفوع بعد از عمل هموروئید: بی اختیاری مدفوع به مقدار کم ممکن است همراه با درد احساس شود. بی اختیاری بعد از عمل، کوتاه مدت است و به طور طبیعی در دوره نقاهت خودش برطرف می شود. اگر تا چند هفته پس از درمان ادامه داشت، باید با پزشک خود مشورت کنید.

https://clinicdarman.com/%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%aa%d9%86%db%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa/%d9%86%d9%82%d8%a7%d9%87%d8%aa-%d8%b9%d9%85%d9%84-%d8%a8%d9%88%d8%a7%d8%b3%db%8c%d8%b1/

چهارشنبه 30 خرداد 1403 - 14:57
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



تازه سازي پاسخ ها
پرش :
صفحه اصلی | انجمن | ورود | عضویت | خوراک | نقشه | تماس با ما | طراح

این قالب توسط سایت روزیکس طراحی شده است و هر گونه پاک کردن لینک طراح پیگرد قانونی دارد !